Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

αντιμετώπιση του παραεμπορίου εισαγωγής κουφωμάτων?

Η Πολιτεία φαίνεται ότι παίρνει στα σοβαρά τις κατά καιρούς καταγγελίες διαφόρων φορέων και εκπροσώπων των κλάδων υλικών δόμησης κατά της ανεξέλεγκτης και παράνομης εισροής υλικών και συστημάτων δόμησης (όπως κουφώματα) από γειτονικές χώρες. Σε πρόσφατη κοινή σύσκεψη υπό τον Γ.Γ. Εμπορίου κ. Στέφανο Κομνηνό, με την συμμετοχή εκπροσώπου της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων και των Γ. Διευθυντών της Γ.Γ. Καταναλωτή και της Γ.Γ. Βιομηχανίας και εκπροσώπων κλαδικών φορέων, υπήρξε επίσημη δέσμευση για αντιμετώπιση του παραεμπορίου κατά τη διακίνηση και την εγκατάσταση των υλικών αυτών.


Εκ μέρους των φορέων της αγοράς συμμετείχαν εκπρόσωποι των κλάδων:
 
Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αλουμινο-σιδηροκατασκευαστών
Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων
Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Κατασκευαστών Συνθετικών Κουφωμάτων
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ξυλείας
Ένωση Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας
Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας
Πανελλήνια Ένωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανιών
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης
Σύνδεσμος Συστημάτων Σκίασης
 
Αναλύθηκαν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την αθρόα εισροή δομικών προϊόντων και συστημάτων τα οποία δεν συνοδεύονται από νόμιμα παραστατικά ή φέρουν παραστατικά με μειωμένες ποσότητες. Σε πολλές περιπτώσεις η παράνομη διακίνηση συνοδεύεται με την παράνομη απασχόληση συνεργείων με αλλοδαπούς εργαζόμενους. 
 
Η παράνομη διακίνηση γίνεται με συγκεκριμένες μεθοδεύσεις αποφυγής των ελέγχων ή παραπλάνησης των ελεγκτικών αρχών που είναι ήδη γνωστές, με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική φοροδιαφυγή, απώλεια ασφαλιστικών εισφορών, καθώς επίσης διακίνηση μη πιστοποιημένων προϊόντων ή προϊόντων με πλαστές σημάνσεις, με συνέπειες στη ποιότητα και στην ασφάλεια των κατασκευών.
 
Οι επιπτώσεις της παράνομης διακίνησης είναι ήδη ορατές και  έχουν σαν αποτέλεσμα:
 
Τον μαρασμό και την καταστροφή της ελληνικής παραγωγικής και μεταποιητικής βιομηχανικής και βιοτεχνικής παραγωγής με επίπτωση στην απασχόληση . Κατά τη περίοδο της οικονομικής κρίσης πολλοί κλάδοι απώλεσαν το 40-70% των εργασιών τους κάθε προσπάθεια ανασύνταξης ακυρώνεται από την εμπέδωση τέτοιων πρακτικών στην αγορά.
Την διακίνηση χωρίς τους απαραίτητους ελέγχους πιθανότατα επικίνδυνων για την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών προϊόντων.
Την ανεξέλεγκτη διακίνηση και νομιμοποίηση μαύρου χρήματος στην αγορά.
Την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή κυρίως για την χώρα μας αλλά και ευρύτερα για την Ε.Ε. σε ποσά που δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν, ξεπερνούν πάντως το ποσόν του ενός (1) δις. ευρώ σε ετήσια βάση. 
 
Ο ΓΓ Εμπορίου, ο εκπρόσωπος της ΓΓ Εσόδων και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεσμεύτηκαν να υλοποιήσουν άμεσα τα ακόλουθα μέτρα:
 
Εγκατάσταση σταθερών σημείων ελέγχου στα σύνορα που θα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονα μέσα σύγχρονης τεχνολογίας όπως κάμερες καταγραφικές, κάμερες ακτίνων Χ, γεφυροπλάστιγγες και ράμπες ελέγχου, για τον έλεγχο των υπόπτων οχημάτων και φορτίων. Ο εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ ανέφερε ότι έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις και τα έργα είναι  σε στάδιο ανάθεσης.
Ενεργοποίηση πανελλαδικά 10 μικτών μονάδων ελέγχου και δίωξης των 20 με 25 ατόμων που θα διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους καθόλη την διάρκεια του 24ώρου στα σημεία εισόδου της χώρας και ενδότερα.
Την αξιοποίηση της δομής του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παραεμπορίου (ΣΥΚΑΠ) ώστε με ενίσχυση της στελέχωσης και της εκπαίδευσης μέσω της γραμμής καταγγελιών 1520 να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους θέματα. 
Κατάσχεση και καταστροφή των παρανόμως διακινουμένων φορτίων και κατάσχεση των οχημάτων.
Διενέργεια έκτακτων φορολογικών ελέγχων στα σημεία παράδοσης και τοποθέτησης των προϊόντων και επιβολή των προβλεπόμενων νομικών κυρώσεων σε επαγγελματίες και ιδιώτες.
Την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της ΓΓ Βιομηχανίας για να υπάρχει ένας κατάλογος απαιτήσεων που θα πρέπει να πληροί ένα δομικό υλικό ή σύστημα (προβλεπόμενη σήμανση CE, πιστοποιητικά κλπ).
Εξέταση της δυνατότητας περιορισμού του μικτού βάρους των οχημάτων που διέρχονται από τα σύνορα σε 1500 κιλά κατά μέγιστο , στις εισόδους όπου δεν υπάρχουν τελωνεία. 
 
Οι παρόντες εκπρόσωποι των κλάδων, δεσμεύτηκαν να στηρίξουν αυτό τον σχεδιασμό συνιστώντας στα μέλη τους να συνεργάζονται με τις αρμόδιες διωκτικές αρχές και να καταγγέλλουν κάθε παράνομη ενέργεια που υποπίπτει στην αντίληψή τους.
 
ΠΗΓΗ: ALUNET.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια: